吵架是多余的

So even if I’m right, and he’s wrong, I win, he loses, he’s miserable. Do I win? No. Because I can unobstructedly feel his downed energy congestion, just as if I’m the one who’s accused of wrong and feel down.

You see, I’m truly no longer just “me”. I feel what I see, in equal magnitude as “what I feel”, equanimity. No more differentiation between me vs others. I’m biologically there already, only intellectually my brain has not gotten used to the new perspective yet, the new “me” with no self.

原来 肉体会比头脑先到。无念也是这个过程,没有记忆也是这个过程,它硬体先改变了,头脑才慢慢转过来。头脑是比肉体精微体更难改变的习性。

换个说法,我已是无染觉性了,只是我执的习性还未尽除。是吧?

吵架是多余的》上有3个想法

  1. 对的。哎,就感觉自己已经无染觉性了,但是还是有我执时不时的冒出来。就像我已经知道诀窍是放下得不到的惧怕,放松,没渴求心。但是在有的事情上我尽可能的去做到没渴求心,没有分别心的去看待这件事,得不得到无所谓,但好像还是有些执着的想要。不知道面对一些之前过分执着的念头想要的东西如何去做到彻底的放松放下,最近一直在修这个,感觉有点困惑了

    • 没有分别心、放松,都不是头脑能真正做到的,都是安住觉性的状态的形容词,所以你唯一真正能做的 是安住觉性,其它一切执念自然会剥落。

      而如何安住觉性 诀窍分享过许多,最快的就是坛城的加持,意识频率自然会升高,气脉自然被净化,就是许多人在小秘境得到的状态。

评论已关闭。